HUNGRY - głodny
ANGRY - rozgniewany
LONELY - samotny
TIRED - zmęczony

 

NIE BĄDŹ GŁODNY – nie wychodź z domu bez zjedzenia czegoś. Głód alkoholowy jest umiejscowiony w tym samym obszarze mózgu, co zwykły głód, pragnienie. Wypij herbatę, wodę mineralną, sok, mleko, zjedz coś słodkiego.

NIE BĄŹ ROZGNIEWANY – dotychczas alkohol pełnił rolę regulatora emocji. Złość była powodem picia, które na początku przynosiło ulgę. Nie załatwiaj wszystkich spraw jednego dnia. Zadbaj o ciszę. Przypomnij sobie Dezyderatę „Krocz spokojnie wśród zgiełku i pośpiechu - pamiętaj jaki pokój może być w ciszy"

NIE BĄDŹ SAMOTNY – abstynencja to również zmiana pijanego otoczenia, a to oznacza samotność. Ta droga prowadzi do złości, rozżalenia, wzmożonego napięcia. Jak przy złości, uczucie to było dotąd regulowane przez alkohol. Poszukaj sponsora na grupie AA, znajdź osobę, do której możesz pójść, zadzwonić.

NIE BĄDŹ ZMĘCZONY – unikaj dużego zmęczenia, zapewniaj sobie odpoczynek. Przecież alkohol zapewniał wcześniej relaks, działał znieczulająco. Wybierz cokolwiek: spacer, sen, relaks, medytację, masaż.

test offcanvas

test offcanvas

©2015-2020 Gabinet Terapii Uzależnień PRO-Intra

Free Joomla! templates by Engine Templates

Używamy cookies, aby poprawić naszą stronę internetową oraz ułatwić Użytkownikom korzystania z niego. Cookies wykorzystywane do istotnego działania tej strony zostały już ustawione. Aby dowiedziec sie wiecej o plikach cookie, ktorych uzywamy i jak je usunac, zobacz nasza Polityka Prywatnosci.

  Akceptuje ciasteczka z tej strony.
EU Cookie Directive Module Information